ارتودنسی در بزرگسالی چگونه است؟

انجام ارتودنسی در بزرگسالی منجر به بهبود ظاهر صورت و لبخند، بهبود سلامت دندان ها، لثه و در نهایت منجر به افزایش اعتماد به نفس در فرد می شود.
 لبخند، یکی ازمهمترین خصوصیات زیبایی صورت و یکی از ارکان اصلی جذابیت هر فرد محسوب می شود.از طرفی دندان های کج و عدم جفت شدن دندان ها منجر به ایجاد و تشدید بیماری های دهان و دندان از جمله تحلیل لثه و استخوان، پوسیدگی های دندانی، سایش شدید دندان ها و در نهایت دردهای مفصل گیجگاهی- فکی می شود.


 از این رو در واقع ارتودنسی مدرن روشی برای تسهیل سایر درمان های دندانپزشکی از جمله ترمیم و روکش کردن دندان ها، رفع بیماری های لثه ای، عصب کشی و کاشت دندان (ایمپلنت) است.امروزه در دنیا تعداد بزرگسالان تحت درمان ارتودنسی در حال افزایش است.زیرا این نوع روش درمانی برای رفع کجی و بی نظمی دندان ها، عدم جفت شدن دندان ها، وجود فضا بین دندان ها، جلو آمدن لثه ها در هنگام لبخند زدن و وجود مشکلات در جویدن و صحبت کردن کاربرد دارد .
تحلیل لثه و استخوان، وجود دندان های عصب کشی شده دارای روکش و ترمیم های وسیع  و یا حتی دیابت کنترل شده  نیز مانع از انجام ارتودنسی در میان بزرگسالان نیست

دلایل شایع درمان ارتودنسی در بزرگسالان شامل موارد زیر می باشد:

1)    کجی و بی نظمی دندان ها

2)    عدم جفت شدن دندان ها

3)    وجود فضا بین دندان ها

4)    درد، فشار و یا صدا در مفصل فکی

5)    ارتقاء سلامت و بهداشت دهان ، دندان و لثه

6)    بهبود طرح لبخند

7)    نمایش بیش از حد لثه ها در هنگام لبخند زدن

8)    مشکلات در جویدن و صحبت کردن

.
در حال حاضر استفاده از ابزارهای مدرن برای انجام ارتودنسی موجب کاهش طول درمان و افزایش انتخاب های درمانی برای بیمارشده است.

هم اکنون برای انجام ارتودنسی در بزرگسالان از پایه ای به نام براکت استفاده می شود که بر روی دندان گذاشته می شود. این براکت ها در چند نوع فلزی، سرامیکی (شفاف)، پلاستیکی و لینگوال( زبانی) وجود دارند.

This post is also available in: English

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *