روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

تشخیص بروکسیم یا دندان قروچه

تاریخ ارسال : 1397/12/9 12:42:22 تعداد بازدید : 522 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

حدود 30 هزار کودک دندان هایشان را به واسطه سایش و قروچه خرد می کنند این میزان در کودکان زیر 5 سال بیشتر است. اگر فرزند شما دندان هایش را خرد و به هم می کشد، با دندان پزشک خانواده خود درمیان بگذارید اکثر کودکان در نهایت بروکسیسم را از بین می برند و به دندان هایشان آسیب دائمی نمی زنند.

اگر هر یک از این علائم و نشانه ها را تجربه کرده اید، به دندانپزشک مراجعه کنید، او می تواند تشخیص دهد که آیا شما یک بروکسر هستید یا نه و بهترین درمان ممکن را به شما خواهد داد. دندانپزشک شما درباره سلامت عمومی دندان هایتان سوال هایی خواهد کرد، چه منابع استرسی ای در زندگی شما وجود دارد و از چه داروهایی استفاده میکنید. اگر اتاق خوابخود را با کسی مشترک هستید، دندانپزشک ممکن است بخواهد با آن فرد نیز صحبت کند ، دندانپزشک در مورد عادات خوابتان، به ویژه در مورد هر گونه صدای غیر معمول در طول شب سوال خواهد کرد و شما را مورد بررسی قرار می دهد، توجه ویژه ای به عضلات داخل و اطراف فک شما می کند.

دندانپزشک همچنین دندان های شما را برای شواهد کشیدگی روی هم نگاه خواهد کرد در طول این آزمایش، دندانپزشک ،عضلات فک و مفصل های فکرتان را نیز بررسی خواهد کرد. او همچنین دندان های شکسته، دندان های کشیده شده، و دندان های ترمیم شده تان را بررسی خواهد کرد.اگر متقاعد شود که بروکسیسم شما مربوط به مشکلات دندان است، معاینه دقیق تری را انجام خواهد داد.
علاوه بر این، به بررسی دندان "نیش" خواهد پرداخت (اینکه چطور دندان های بالایی و پایین تر شما روی هم می آیند) .دندانپزشک دندان ها و لثه ها را برای آسیب های ناشی از بروکسیم یا دندان قروچه بررسی می کند و همچنین ممکن است از دندان ها و فک شما عکس اشعه ایکس را تجویز کند.

عوارض بروکسیم یا دندان قروچه

افراد مبتلا به بروکسیم شدید می توانند مواد پر شده دندانپزشکی را بشکنند و یا به دندان هایشان آسیب برسانند.
کشیدن دندان ها روی هم می تواند لایه های بیرونی مینای دندان را ازبین ببرد و آنها را در معرض عاج دندان قرار دهد. که این می تواند به حساسیت دندان منجر شود.
بعضی از موارد اختلال فکی، همچنین سردرد ناشی از اختلالات تمپوروماندیبولار (tmd) را هنگامی که از صبح بیدار می شوید، نامعلوم میشود.

علائم و نشانه هایی که می گویند شما بروکسیم یا دندان قروچه دارید

اگر علائم زیر را در خود دیدید، ممکن است در معرض بروکسیسم باشید:

• انقباضات ریتمیک عضلات فک
  • صدای کشیدن دندان ها روی هم در طول شب،که ممکن است کسی را که با شما در یک اتاق می خوابید، اذیت کند
  • عضلات فک که تنگ و یا دردناک هستند
  • دردهای طولانی مدت ،در صورت
  • وجود دندان های آسیب دیده، شکافته شدن دندان های پر شده و صدمه بر لثه ها
  • سردرد
  • تورم (گاهی اوقات) در طرف فک پایین که به علت فشارهای دندان ها روی هم ایجاد میشود.

برچسب ها
دندان قروچه ,ارتودنسی ,کرمانشاه ,دکترگلشاه ,متخصص ارتودنسی ,ارتودنسی دندان