تاثیر ارتودنسی بر بینی چیست؟

آیا ارتودنسی بر اندازه بینی تأثیر می‌گذارد؟ اندازه کوچک یا بزرگ بینی برداشتی است که ما نسبت به تناسبات صورت و جایگاه اجزای آن درک می‌کنیم. زمانی که این تناسبات و جایگاه‌ها به هم می‌خورد اندازه‌هایی که تصور می‌کنیم کمتر یا بیشتر از حد واقعی خواهد بود. با انجام درمان ارتودنسی و حرکت دادن فک و دندان‌ها فرم لب‌ها و موقعیت آن تحت تأثیر قرار می‌گیرد تا به جایگاه و تناسب درست خود برگردد. این موضوع باعث می‌شود که اندازه درک شده از بینی شما نسبت به قبل تغییر کند و چون تناسبات صورتتان بهتر شده به‌احتمال‌زیاد اندازه بینی هم متناسب‌تر می‌گردد.

عموم مردم بر این اعتقادند که ارتودنسی فقط باعث زیبا شدن و مرتب شدن دندان ها میشود، درحالی که این باور اشتباه است.ارتودنسی درمانی است که برای حفظ و تامین عملکرد و سلامت حفره دهان و عضلات جونده به کار می رود 

عمل جراحی بینی قبل از ارتودنسی یا بعد از ارتودنسی ؟
یکی از سوالات متداول و رایج از سوی بسیاری از بیمارانی که قصد درمان ارتودنسی و جراحی زیبایی بینی  را دارند،  این است که ایا درمان ارتودنسی را زودتر انجام بدهند یا عمل جراحی زیبایی بینی ؟؟
بیماران باید در نظر داشته باشند از آنجا که ارتودنسی با حرکت دادن دندان ها میتواند فرم لبها و موقعیت آن را تحت تاثیر قرار دهد ، بهتر است که ابتدا درمان ارتودنسی پایان گیرد ، تا پس از تثبیت موقعیت لب ها و فک،  بیمار به جراحی زیبایی بینی بپردازد.
در جراحی بینی یکی از موارد مهم که جراح برای فرم نهایی بینی شما در نظر می گیرد ، رابطه آن با لب می باشد، ( در نظر داشته باشید که فرم لب ها بعد از درمان ارتودنسی تغییر پیدا خواهد کرد) همچنین احتمال میرود که در حین درمان ارتودنسی فشار هایی  توسط ارتودنتیست به بینی وارد شود ، بنابراین توصیه میگردد ، عمل جراحی زیبایی بینی پس از ارتودنسی صورت گیرد.
در پایان توصیه میشود قبل از انجام عمل بینی (رینوپلاستی) حتما با پزشک متخصص ارتودنسی خود مشورت کنید.

This post is also available in: English

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *