فواید درمان ارتودنسی

ارتودنسی می تواند هم برای کودکان هم برای بزرگسالان مفید باشد. با استفاده از ابزارهای ارتودنسی می توان بسیاری از ناهنجاریهای دندانی و فکی را درمان نمود.

ارتودنسی می تواند هم برای کودکان هم برای بزرگسالان مفید باشد. با استفاده از ابزارهای ارتودنسی می توان بسیاری از ناهنجاریهای دندانی و فکی را درمان نمود. ارتودنسی با ایجاد هماهنگی‌ بین دندان‌های فك بالا و پایین عملكرد جویدن و آسیا كردن را ارتقا می بخشد، در نتیجه در پیشگیری از سوء هاضمه در درازمدت موثر است. ارتودنسی علاوه بر مرتب کردن دندانها، باعث ارتقا سلامت دندانها و لثه شما خواهد شد. دندانهای مرتب بهتر مسواک زده خواهند شد و در نتیجه میزان پوسیدگی دندانی و بیماریهای لثه به طور قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت. به کمک علم ارتودنسی می توان ناهنجاریهای فکی و اسکلتی صورت را نیز بهبود بخشید.

علاوه بر این ارتودنسی لبخندی زیبا را برای شما به ارمغان می آورد. لبخند یکی از اصلی ترین اجزای زیبایی صورت محسوب شده و از اولین خصوصیاتی است که دیگران در شما می بینند. هدف بیشتر مراجعین برای انجام ارتودنسی زیبایی می باشد در حالیکه هدف ارتودنسی ضمن تامین زیبایی، درمان است زیرا تامین زیبایی دندان‌ها سلامت روان را به دنبال دارد. در بسیاری موارد افرادی كه دندان‌های نامرتب دارند زیاد نمی‌خندند تا دندان‌های آنها دیده نشود به همین دلیل ارتباط اجتماعی ضعیف دارند.

سایر مزایای ارتودنسی عبارتند از:

بدست آمدن لبخندی زیباتر

ارتقای زیبایی صورت

افزایش اعتماد به نفس

افزایش توانایی در تمیز کردن دندان ها

بهبود توزیع نیروهای جونده و جلوگیری از الگوی سایش

    ارتقای طولانی مدت سلامت دندان ها و لثه ها

هدایت دندان های دائمی به موقعیت مناسب تر

کاهش ریسک صدمه ،به دندان های بیرون زده

کمک به سایر درمان های دندانپزشکی

کاهش نگرانی های مرتبط با زیبایی در دوران حساس رشد و بلوغ

عملکرد بهتر دندان ها ، جویدن و تکلم

This post is also available in: English

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *